13. Tygodnik lipcowy cz. 1 / Juli im Augenblick t. 1

11665573_1010596672286818_4868670021247000570_n

Nie wiem jeszcze, czy ciężkie jest życie studenta, ale proces rekrutacji jest niewątpliwie koszmarny. Tak wiele niewyjaśnionych rzeczy i tak wiele nieporozumień, a do tego tak mało czasu, aby wszystko dobrze przygotować. Szczególnie frustrujące jest to, że musiałam się zdać na moją matkę, ponieważ moje dokumenty zostały w rodzinnym mieście po drugiej stronie kraju. Będę z siebie dumna, jak tylko przeżyję ten proces.
Noch weiss ich nicht, ob das Studentleben schwer ist, aber der Aufnahmeprozess ist zweifellos schrecklich. Es gibt so viele ungeklärte Sachen und so viele Missverständnisse und dazu so wenig Zeit, um alles gut zu vorbereiten. Es ist besonders frustrierend für mich, dass ich mich auf meine Mutter verlassen musste, weil ich auf der zweiten Seite des Landes bin und alle Unterlagen sind in meiner Heimatstadt. Ich bin stolz, wenn ich nur diesen Prozess erlebe.

Naturalnie, odbiór świadectwa maturalnego był najważniejszą rzeczą w tygodniu. Wyniki były też dostępne w Internecie, więc mogłam sprawdzić je samodzielnie. Szczerze mówiąc, jestem troszkę rozczarowana, ale ogólnie rzecz biorąc – nie jest źle. Dla moich studiów ważniejszy będzie egzamin DSH.
Natürlich war der Empfang des Abiturzeugnises in dieser Woche am wichtigsten. Das war im Internet zur Ansicht also ich konnte das selbst prüfen. Ehrlich gesagt, bin ich ein bisschen enttäuscht aber im Grossen und Ganzen ist es nicht schlecht. Für meinem Studium ist die DSH wichtiger.

IMG_0204

Mały prezent od mojej babci. :) Bardzo ważne było dla niej, żeby kartka dotarła na czas. Gratulowała mi w niej zdanej matury… co byłoby w sytuacji, gdybym oblała?
Ein kleines Geschenk von meiner Oma. :) Das war sehr wichtig für sie, ob diese Karte zur Zeit geschickt wurde. Da gratulierte sie mir zu bestandenem Abitur… was wäre in einer Situation, wenn ich das durchgefallen wäre?

Kolejnym sukcesem było to, że w końcu oddałam książkę do biblioteki. Książka nie była temu winna – podobała mi się i przeczytałam ją szybko. Problem stanowiła biblioteka – jest na końcu świata! W Gdyni znajduje się wiele filii i można sprawdzić w Internecie, w której z nich znajduje się interesująca nas książka. Czasem jest to dość daleko – tak daleko, że nawet GPS ma tam problemy. :)
Ein anderer Erfolg was das, dass ich endlich ein Buch zurückgegeben habe. Das Buch war nicht schuldig – es gefiel mir und ich habe das schnell gelesen. Aber die Bibliothek war ein Problem – sie ist am Ende der Welt! Es gibt viele Filialen in Gdynia und man kann im Internet prüfen, wo die für uns interessanten Bücher sind. Ab und zu ist das ziemlich weit – so weit, dass sogar GPS ein Problem hat. :)

IMG_0186

Z pomocą GPS ja i ojciec znaleźliśmy też wystawę kotów. Były większe od małych psów, ale przede wszystkim – niewyobrażalnie śliczne. Chciałabym wszystkie!
Mit GPS haben ich und meine Vater auch den Weg zur Katzenausstellung gefunden. Diese Katzen waren größer als kleine Hünde, aber vor allem umheimlich schön. Ich möchte alles mitnehmen!

IMG_0189 IMG_0190 IMG_0191 IMG_0192 IMG_0193 IMG_0194 IMG_0195 IMG_0196 IMG_0197

Były tam też rozmaite oferty zakupu, ale zakładam, że ceny były wystarczające, aby opłacić mój przyszły pokój.
Es gab verschiedene Kaufangebote, aber ich stelle mir vor, dass ein Preis genug wäre, um mein zukunftiges Zimmer zu bezahlen.

I na zakończenie – moja nowa miłość. :) Jeśli ktoś szuka dobrego korektora, mogę polecić ten!
Und zum Schluss – meine neue Liebe. :) Wenn jemand Abdeckstift braucht, kann ich dieser empfehlen!

IMG_0207

4 thoughts on “13. Tygodnik lipcowy cz. 1 / Juli im Augenblick t. 1

  1. Taka mała uwaga, chyba czytelniej by było gdyby post był podzielony na dwie części – każda w osobnym języku. Kiedy co akapit jest inny język to robi się chaotycznie i nieczytelnie.

    Polubienie

  2. Mnie w obecnej rekrutacji wkurzało to, że musiałem drugi raz opłacać koszt rekrutacji, chociaż na II stopień rekrutowałem się na tej samej uczelni, kontynuując pierwszy kierunek.

    Polubienie

Skomentuj

