7. Czerwcowa migawka cz.1 / Juni im Augenblick t.1

11403361_994074383939047_6711458920924144918_n

Miałam tak wiele zdjęć do opublikowania, ale zepsuł się mój IPod. Czy też raczej – sama go zepsułam… Przez ostatnie 5 lat opuściłam go wiele razy i najwidoczniej ekran miał mnie w końcu dosyć. Niech mu ziemia lekką będzie!
Ich hatte so viele Photos zu zeigen, leider ist mein IPod kaputtgegangen. Oder – ich habe es selbst zerbrochen… Während der letzten 5 Jahren habe ich es mehrmals fallen gelassen und der Bildschirm hatte anscheinend die Nase voll. Die Erde sei es leicht!

Jakby tego było mało, mam problemy ze znalezieniem pracy. Przyczyny tego są rozmaite – nie jestem studentką, albo chcę za krótko pracować (tylko do połowy sierpnia). Albo dojazd do miejsca pracy zabiera zbyt wiele czasu. Jadąc na jedną z rozmów kwalifikacyjnych, potrzebowałam prawie dwóch godzin. Ostatecznie i tak nie byłam zachwycona. Na szczęście oni też mieli za dużo wątpliwości. ;)
Dazu habe ich Probleme, die Arbeit zu finden. Die Gründe sind verschieden – ich bin keine Studentin oder ich will zu kurz arbeiten (nur bis Mitte des Augusts). Oder es nimmt zu viel Zeit, um zur Arbeit anzukommen. Als ich ein Vorstellungsgespräch hatte, brauchte ich fast zwei Stunden. Schliesslich war ich nicht begeistert. Zum Glück sie hatten auch zu viel Zweifeln. ;)

Moi rodzice mówią, że zbyt ciężko przeżywam tę sytuację. Powinnam wypocząć. Być może tego potrzebuję, z drugiej strony, nienawidzę marnowania czasu…
Meine Eltern sagen, dass ich diese Situation zu schwer verlebte. Ich soll sich erholen. Vielleicht brauche ich das, andererseits hasse ich Zeit verschwenden…

Przygotowuję się zatem do moich egzaminów – DSH i CPE.
Also ich vorbereite mich für die Prüfungen – DSH und CPE.

 IMG_0091

W Gdyni jest wiele miejsc, gdzie można wypocząć. Są nawet w centrum miasta i korzystanie z nich jest dla mieszkańców zupełnie naturalne. Robią to nawet częściej niż turyści. Widziałam wielu ludzi w służbowych ubraniach, leżących na trawniku.
Es gibt viele Plätze in Gdynia, wo man sich erholen kann. Sie sind sogar im Stadtzentrum und das ist ziemlich natürlich für die Bürger, sie zu benutzen. Sie machen das sogar häufiger als die Touristen. Ich sah viele Leute in Dienstkleidung, indem sie auf dem Rassen lagen.

To, co mnie szczególnie zachwyca, to rozmaite imprezy organizowane przez firmy dla swoich pracowników. Pierwszego dnia widziałam maraton zorganizowany przez jakiś bank. Pod koniec czerwca podobny event organizuje Piotr i Paweł, być może wezmę w nim udział. :)
Was mich besonders begeistert ist, dass viele Firmen verschiedene Veranstaltungen für seine Arbeiter organisieren. Im ersten Tag sah ich ein Marathon von einer Bank. Am Ende des Junis wird dasartige Event von Piotr i Paweł organisiert, vielleicht werde ich daran teilnehmen. :)

W czwartek byłam z tatą w Gdańsku. Wcześniej… kochałam to miejsce nieco bardziej – teraz co prawda nadal sądzę, że jest wspaniałe, ale nie tak przyjazne, jak kiedyś sądziłam. Muszę jednak przyznać, że jest naprawdę piękne.
Am Donnerstag war ich mit meinem Vater in Gdańsk. Früher liebte ich diesen Platz mehr – jetzt finde ich er zwar wunderbar, aber nicht so freundlich wie ich früher dachte. Doch muss ich sagen, dass er wirklich schön ist.

 IMG_0089 IMG_0086 IMG_0085

W międzyczasie tata wykorzystuje okazję, żeby faszerować mnie jedzeniem. Jednorazowo było to nawet miłe, ale muszę go wystopować. Inaczej będę mieć problemy z jazdą na nowym rowerku. :)
Zwischenzeit nutzt mein Vater Gelegenheit, um mich mit Essen zu füllen. Einmal war das sogar nett aber ich muss ihn verhindern. Sonst werde ich Probleme haben, mit meinem neuen Fahrrad zu fahren. :)

IMG_0090

W tle widać konsumującego ojca. :D
Im Hintergrund sieht man meinen Vater, als er gegessen hat. :D

Oprócz tego chodzę na piechotę wszędzie, gdzie tylko mogę. Zdarza mi się przejść po ok. 10 km, więc potrzebuję dobrych butów. Te są wspaniałe! Jedyne obcasy, w których mogę bezboleśnie zrobić sobie maraton. :D
Außerdem gehe ich irgendwohin zu Fuß, wenn ich nur kann. Ich kann circa 10 Km durchgehen also ich brauche gute Schuhe. Diese sind wunderbar! Die einzigen Absätze, damit ich schmerzlos ein Marathon machen kann. :D

 IMG_0092

Dzisiaj jadę oglądać statki, a jak się uda – to może wrócę do domu z blenderem. :)
Heute gehe ich mir die NATO-Schiffe ansehen und wenn es gelingt – komme ich nach Hause mit einem Mixer zurück. :)

Na teraz to wszystko. W poniedziałek i wtorek mam następne rozmowy kwalifikacyjne i byłabym naprawdę szczęśliwa, gdyby w końcu przyniosły jakiś rezultat. Byłaby to też dobra okazja, by poznać nowych ludzi. Mam zawsze coś do roboty, mimo to czuję się tu czasem troszeczkę samotna.
Und für jetzt ist alles. Am Montag und Dienstag habe ich die nächsten Vorstellungsgespräche und ich wäre sehr zufrieden, wenn sie ein Resultat bringen würden. Das wäre auch eine gute Gelegenheit, neue Leute kennenzulernen. Ich habe immer etwas zu tun, trotzdem fühle ich mich ab und zu ein bisschen allein.

O swoich obietnicach naturalnie pamiętam, potrzebuję jednak troszkę więcej czasu. :)
Meine Versprechen vergesse ich natürlich nicht, aber ich brauche ein bisschen mehr Zeit. :)

P.S. Wszystkim, którzy chcą uczyć się niemieckiego, mogę polecić tę stronę:
P.S. Für alle, die Deutsch lernen wollen, kann ich diese Seite empfehlen:
http://www.dw.de/deutsch-lernen/nachrichten/s-8030

Co prawda myślę, że jest to odczytywane nawet zbyt wolno, ale można dokładnie odsłuchać każde zdanie. :)
Zwar finde ich das wird sogar zu langsam vorgelesen, aber man kann jeden Satz gründlich abhören. :)

6 thoughts on “7. Czerwcowa migawka cz.1 / Juni im Augenblick t.1

  1. IPod [*]
    Meh meh, zazdroszczę ci wakacji. No ale za rok już poznasz, co to sesja :>
    W sumie też bym tak chciała chodzić wszędzie na piechotę, gdybym a) miała na to czas, b) była znów zima tudzież obojętnie jaka pora roku z temperaturą koło 0 stopni. Chodzenie jest fajne, ale niestety nadchodzą ciężkie czasy dla Lenki *przetrwać lato T.T*
    Ty daj mi znać, jak wreszcie ci coś wyjdzie z tych rozmów.

    Polubienie

    1. Masz to jak w banku. ^^’ Co do sesji… po niej też są wakacje. O ile się ją zda xD
      Tak absolutnie wszędzie nie chodzę, właśnie ze względu na czas. W zeszłym roku było pod tym kątem dużo lepiej, ale teraz też staram się tego nie zarzucać. Właśnie dlatego nie mam czasu na spanie. xD
      Dasz radę, najwyżej opalisz się nieco ;)

      Polubienie

      1. Haha, no właśnie xD Ja już miałam raz wakacje z immunologią, może pamiętasz. Nie polecam xP
        Czasu na spanie zawsze szkoda, ale mój organizm wie lepiej :<
        ._. W życiu… *słońce to zUo*

        Polubienie

Skomentuj

