4. „Moje blogowe sekrety” / „Meine Blogsgeheimnisse”

11216582_982767888403030_5290833371707399664_nIm bardziej kolorowo, tym lepiej ;)
Je mehr Farben, desto besser ;)

Znalazłam ten tag na www.wlosymuszabycdlugie.blogspot.com i zaprosiłam się sama. :) Ale po pewnej zachęcie pomyślałam, że to całkiem dobra okazja dla mojego języka.
Dobrej zabawy!

Ich fand dieses Tag auf www.wlosymuszabycdlugie.blogspot.com und lud mich selbst ein. :) Aber nach einer Ermutigung dachte ich, dass das eine gute Gelegenheit für meine Sprache ist.
Gute Erholung!

Ile czasu prowadzisz bloga i jak często publikujesz posty?
Wie lange f
ührst du dein Blog und wie oft veröffentlichest du Posten?

Ten blog ma zaledwie dwa miesiące, jest zatem w wieku raczej niemowlęcym. J Ale już wcześniej prowadziłam wiele blogów. Rekordowym czasem były dla mnie dwa lata – było to opowiadanie (z ponad trzydziestoma rozdziałami! Gdzie podział się Wen z tego okresu?), z którego byłam zresztą bardzo dumna.
Piszę, kiedy wymyślę dobry temat. Są rzeczy, które planuję zamieszczać regularnie, jak projekt „Denko” albo podsumowanie miesiąca. Być może opublikuję tu też część mojej pisaniny, jeśli się zmotywuję…
Dieses Blog hat nur zwei Monate, also es ist wie ein Baby. J Aber ich führte viele Blogs, als ich jünger war. Die Maximalzeit war circa zwei Jahren – das war eine Erzählung (mit 30+ Kapiteln! Warum kann ich jetzt so viel nicht schreiben?), darauf ich sehr stolz war.
Ich schreibe, wenn ich einen guten Thema erdenke. Es gibt die Sachen, die ich regelmäßig zu machen plane, wie z.B. Projekt „Denko” oder Zusammenfassung des Monats. Vielleicht gäbe ich auch ein Teil von meinem Schreiben heraus, aber ich brauche eine Motivation.

Czy twoja rodzina i znajomi wiedzą o tym, że prowadzisz bloga?
Wissen deine Familie und Freunden, dass du ein Blog f
ührst?

Moja rodzina w ogóle się nie interesuje się blogowaniem, zatem nawet o tym nie mówiłam. Jeśli chodzi o przyjaciół, podawałam im adres oraz stronę na FB. Być może to czytają, ale nie jestem pewna.
Meine Verwandten interessieren sich dafür überhaupt nicht, also ich habe sogar davon nicht gesagt. Wie es um meine Freunden geht, ich habe ihnen die Adresse und FB-Seite eingegeben. Vielleicht lesen sie das, aber ich bin nicht sicher.

Ile razy dziennie zaglądasz na bloga i czy robisz to w pierwszej kolejności?
Wie oft
überprüfst du dein Blog und machst du das am Anfang?

To zależy od czasu, kiedy opublikowałam posta – jeśli zrobiłam to niedawno, sprawdzam bloga częściej. Ale i tak robię to przynajmniej raz dziennie, jeśli mam wolną chwilkę.
Je nach der Zeit, wenn ich ein Post veröffentlicht habe – als ich das letztens gemacht habe, überprüfe ich mein Blog häufiger. Aber ich mache das mindestens einmal pro Tag, wenn ich ein bisschen Zeit habe.

Masz jakieś rady dla początkujących blogerek/blogerów?
Hast du einen Rat f
ür neue Bloggers?

Należy być pewnym, o czym chcemy pisać. Dobrze jest sporządzić sobie listę tematów z przynajmniej 5-6 pomysłami – dzięki temu możemy być pewni, że mamy konkretny pomysł. Pomaga mi też wcześniejsze zorganizowanie czasu na blogowanie. Dzisiaj wiem, że mam dwie godziny na napisanie noty, zatem nie zerkam na FB i mogę się skoncentrować. :)
Man muss sicher, worüber wir schreiben wollen. Es ist gut, eine Themenliste mit zumindest 5-6 Positionen eingeschrieben – damit können wir sicher, dass wir eine konkrete Idee haben. Es hilft mir auch, wenn ich Zeit für Bloggen früher organisiere. Heute weiss ich, dass ich zwei Stunde habe, um ein Post zu schreiben, deshalb gucke ich auf FB nicht und ich kann sich konzentrieren. :)

 

Posty jakiego typu interesują cię najbardziej u blogerek?
Was f
ür Posts sind für dich am interessantesten?

Czytam każdego bloga, którego obserwuję. Są to blogi o modzie, kosmetykach, ale także gotowaniu, polityce, podróżach i językach obcych. Kiedy mam więcej czasu, piszę także komentarze.
Ich lese alle Blogs, die ich folge. Das sind nicht nur Mode- und Kosmetikablogs, aber auch über Kochen, Politik, Reisen und Fremdsprachen. Wenn ich mehr Zeit habe, schreibe ich auch Kommentare.

Czy zazdrościsz czasem blogerkom?
Bist du manchmal neidisch auf andere Bloggers?

Czasami – szczególnie gdy czytam bloga, którego autorka mieszka w jakimś interesującym miejscu. Jeśli chodzi o fanów i komentarze, to wiem, że przede mną jeszcze wiele pracy, zatem nie mam podstaw, by być zazdrosną.
Ab und zu – besonders wenn ich ein Blog, dessen Autorin in einem interessanten Ort wohnt. Wenn es geht um Fans und Kommentare, weiß ich, dass ich noch viel arbeiten muss also ich habe keinen Grund, neidisch zu sein.

Czy pod wpływem blogów kupujesz więcej kosmetyków/ubrań, a co za tym idzie wydajesz więcej pieniędzy?
Kaufst du mehr Kosmetika/Kleidstücke wegen des Blogs also spendest du mehr Geld?

Ogólnie rzecz biorąc wydaję bardzo dużo pieniędzy. ;) Próbuję wszystko planować, zatem nawet jeśli blogi mają jakiś wpływ, to jest on raczej niewielki.
Im Großen und Ganzen spende ich sehr viel Geld. ;) Ich probiere, alles zu planen also die Blogs können einen Einfluss haben, aber er ist ziemlich niedrig.

 

Miałaś jakiś sposób na rozpowszechnienie bloga?
Hast du eine Weise gehabt, um dein Blog zu vermitteln?

Znam dwie metody. Pierwszą jest bardzo przydatny fanpage na Facebooku – dobrze jest aktualizować go regularnie. Po drugie, powinniśmy odwiedzać inne blogi. Internet to narzędzie społeczne, a zatem kooperacja jest niezbędna. ;) Inną zaletą tego jest możliwość nawiązania nowych przyjaźni, kiedy poznajemy ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Ich kenne zwei Methode. Erstens ist die FB-Seite sehr nützlich und es ist gut, wenn wir sie regelmäßig aktualisieren. Zweitens sollen wir andere Blogs besuchen. Das Internet ist ein Sozialwerk, also wir müssen koopererien. ;) Ein anderer Pluspunkt ist, dass wir neue Freundschaften schließsen, indem wir die Leute mir ähnlichen Interessen kennenlernen.

Co blogowanie zmieniło w twoim życiu?
Was hat Bloggen in deinem Leben ver
ändert?

Jak pisałam wcześniej, prowadziłam blogi z opowiadaniami i to bardzo wpłynęło na mój styl pisania. Do tego poznałam wielu ludzi (na przykład moją duchową siostrę!). Teraz wykorzystuję to w inny sposób – biorę przepisy kulinarne z blogów i notuję, co warto kupić.
Wie ich früher schrieb, führte ich Erzählungsblogs und das war gut für meinen Stil. Dazu lernte ich verschiedene Leute kennen (z.B. meine geistliche Schwester!). Jetzt benutze ich das auf andere Weise – ich nehme Kochrezepte aus den Blogs und notiere, was kaufenswert ist.

 

Skąd czerpiesz pomysły na nowe posty?
Woraus nimmst du Ideen f
ür neue Posts?

Z życia oraz, czasami, z innych stron, jak np. w przypadku tego tagu.
Aus meinem Leben, ab und zu aus den anderen Seiten, wie z.B. diesen Post.

 

Czy miałaś kiedyś kryzys w prowadzeniu bloga tak, że chciałaś go usunąć?
Hattest du irgendwann eine Krise, so dass du dein Blog beseitigen wollen hast?

Nie, ale muszę przyznać, że czasami traciłam motywację. Przez to porzuciłam kilka blogów.
Nein, aber ich muss sagen, dass ich mehrmals Motivation verloren habe. Deshalb habe ich ein paar Blogs fallengelassen.

Co najbardziej denerwuje cię w blogach innych dziewczyn?
Was irritiert dich bei den Blogs von anderen Mädchen?

To samo, co w życiu – notoryczne błędy w pisowni i uważanie się za najlepszą. Blogi tego nie zmieniają.
Diese Sache sind gleich wie im Leben – wenn sie ständig Fehlern machen und finden sie am besten. Blogs können das nicht ändern.

Kto robi ci zdjęcia na bloga?
Wer machst dir Photos zum Blog?

Robię je sama. Selfie zawsze dobre. :)
Ich mache sie selbst. Self-photos sind immer gut. :)

 

Ile zajmuję ci przygotowanie posta?
Wie viel Zeit brauchst du, um einen Post zu schreiben?

Nawet kilka godzin. Naturalnie trwa to dłużej, kiedy piszę tekst w języku niemieckim. Staram się niczego nie sprawdzać, żeby moja komunikacja była w miarę płynna. Może za parę lat będę mieć niezły ubaw, czytając swoje wypociny.
Sogar ein paar Stunden. Natürlich dauert es länger, den Text auf Deutsch zu schreiben. Ich bemühe mich, nichts zu überprüfen, damit meine Kommunikation fließender wird. Vielleicht für ein paar Jahren hätte ich große Spaß, indem ich das lesen würde.

Jak przerabiasz zdjęcia?
Wie
überarbeitest du deine Photos?

Nie robię tego. Wcześniej miałam Gimpa, ale nic z nim nie zrobiłam. Mam nadzieję, że moje zdjęcia nie są aż tak tragiczne. ;)
Ich mache das nicht. Früher hatte ich Gimp, aber ich habe damit nicht gemacht. Ich hoffe, dass meine Photos nicht so tragisch sind. ;)

Czy nadal uważasz swoje fotografie za amatorskie?
Findest du deine Photos laienhaft?

Naturalnie. Ale taki ich urok.
Selbstverständlich. Aber das ist ihre Anmut.

Dołączacie się? :)
Stoßt ihr dazu? :)

7 thoughts on “4. „Moje blogowe sekrety” / „Meine Blogsgeheimnisse”

  1. Czytają, czytają. A przynajmniej duchowa siostra czyta (mam nadzieje, że to było o mnie i nie zdradzasz mnie dla innej siostry? xP) No i ten, fajnie by było, abyś wytrwała dłużej w prowadzeniu tego bloga niż przy poprzednich, lubię czytać Twoje wypocinki.

    Lubię to

    1. Te kosmetyczne wypociny też? :P O żadnej innej siostrze nic mi nie wiadomo…

      Też mam taką nadzieję. Szczerze mówiąc, myślałam, że kupię sobie wersję pro, z większą ilością opcji, co miałoby też być taką motywacją (jak już płacę, to muszę korzystać – wiadomo), ale jednak cena 99$ mnie rozwaliła.

      Lubię to

        1. Niestety, następny będzie dotyczył najpewniej ich xP

          W kwestii wizualnej, mniej-więcej tyle, co przeciętny Blogspot. W opcje biznesowe się już nie wczytywałam…

          Lubię to

  2. No widzisz, a ja zajrzałam sama, po Twoim komentarzu u mnie :) Dopiero później FB mnie zaprosiło na fanpage. Fajnie się czyta :) Może się przyłączę? Ale potrzebuję chyba więcej czasu na taki post. No i motywacji, a dziś emocje górują, więc motywacja spadła…
    Pozdrawiam :)

    Lubię to

Skomentuj

